masterclass
Short-form content
Waarom bied ik uit alle Social Media cursussen nu juist een Short-form Masterclass aan?
Short-form content is enorm populair geworden dit jaar en heeft zelfs de hoogste ROI op sociale media.
Als dat niet overtuigend is dan weet ik het ook niet meer!
Platforms zoals TikTok, Instagram Reels, YouTube Shorts maar sinds kort ook zelfs LinkedIn Shorts (!) ondersteunen deze trend omdat ze gebruikers snelle, pakkende video’s van 15 tot 60 seconden laten maken. Deze video’s zijn ideaal voor het vasthouden van de aandacht en het bevorderen van betrokkenheid, wat vooral belangrijk is in de snelle informatiestroom en overload aan berichten vandaag de dag.
Voordelen aan het maken van short-form content
- Hoge betrokkenheid;
- Gemakkelijk te consumeren;
- Kostenbesparend;
- Toename aan bereik en deelbaarheid.
Bedrijven en merken zien ook de waarde van deze korte contentvormen, vooral omdat ze toegankelijk en eenvoudig zijn om met regelmaat te delen, wat consistentie en zichtbaarheid op sociale media vergroot. En de kracht van social media zit hem tenslotte toch vaak in de ‘herhaling’.
*Voorbeeld case: Automotive
In de automotive sector biedt short-form content een kans om visuele showcases te maken, zoals korte video’s van een nieuw model, het bekendmaken van een tijdelijke actie of korting, onderhoudstips of product demonstraties.
De te maken ‘haakjes’ zijn eindeloos en het is de kunst om in korte tijd, je boodschap over te brengen. Dit vergt inzicht in het online media landschap, kennis van je doelgroep, creativiteit en een paar handige trucjes. Dit kan ik je allemaal leren! Mijn Masterclass geeft je de handvaten om zelf met Short-form content aan de slag te kunnen én hiermee succes te behalen.
Masterclass Short-form Content
- Drie uur durende Masterclass incl. pauze
- Ik kom bij jou op locatie, wel zo gemakkelijk
- Met één of meerdere personen te boeken
- Afgestemde cases en praktijk oefening
- Geschikt voor alle branches
Kosten bedragen € 725 p.p.
(Excl. BTW en excl. reiskosten)
Inhoud Masterclass
1. Introductie tot Short-form content en platformen
Inleiding tot de voordelen en toepassingen van short-form content. Uitleg over de belangrijkste platformen (TikTok, Instagram Reels, YouTube Shorts), hun algoritmen en doelgroepen.
2. Contentstrategie en doelstellingen bepalen
Werken aan het opstellen van een strategie, doelstellingen vaststellen (zoals merkbekendheid, betrokkenheid, leads) en een contentkalender maken.
3. Creatieve storytelling en videostrategieën
Storytellingtechnieken specifiek voor korte video’s en tips voor het overbrengen van een pakkende boodschap in enkele seconden.
4. Content creatie en editing tools
Tips m.b.t. tools zoals Canva, CapCut, InShot en de bewerkingstools van TikTok en Instagram. Denk hierbij aan trends zoals muziekselectie, tekstoverlays en effecten.
5. Algoritme optimalisatie en publicatiestrategie
Hoe de algoritmes van socialmediaplatformen werken, timingstrategieën, gebruik van hashtags en trends om zichtbaarheid te vergroten.
6. Resultaten meten en analyseren
Gebruik van statistieken en analysetools van platformen zoals Instagram Insights en TikTok Analytics om de prestaties te volgen en te verbeteren.
7. Hands-on training
Ter afsluiting zal ik de cursist(en) een case geven die zij, met de zojuist geleerde tools, ter plekke moeten creëren. Je ontvangt hier feedback op, wat denk ik een mooie start is van je ‘short-form content’ reis!
Voor meer informatie over de masterclass:
loading...
, samen bespreken we de mogelijkheden.
Of meld je snel & simpel aan via het formulier hieronder: